Cílem publikace Označování potravinářských výrobků včetně vzorů etiket je pomoci porozumět ne vždy jednoznačným pravidlům vyplývajícím ze současných předpisů pro označování.
Co v publikaci najdete? Kromě výkladu k důležitým ustanovením nařízení (EU) č. 1169/2011 je to zejména série konkrétních příkladů značení různých potravinářských komodit se vzorovými údaji pro etikety. Možné nejasnosti týkající se aplikace pravidel v praxi pomůže ozřejmit také série dotazů a odpovědí.
Publikace Falšování potravin si klade za cíl uvést do souvislostí a na pravou míru, co je považováno za falšování, kdy se jedná „pouze“ o snížení kvality výrobků a za jakých podmínek může falšování představovat ohrožení zdraví a života spotřebitelů. Poukáže na rizikové komodity a způsoby falšování. Charakterizuje laboratorní metody vhodné k odhalení falšování, jejich nevýhody a omezení.
Porozumění problematice falšování potravin ze strany pracovníků potravinářského průmyslu, obchodníků i laboratoří provádějících testování potravin je jedním z nezbytných nástrojů boje proti podvodům a v důsledku vede ke zvyšování kvality a důvěryhodnosti potravin na tuzemském trhu.
Cílem publikace Reklama na potraviny a její regulace je zachytit celý souhrn poznatků týkajících se reklamy na potraviny a současně poskytnout informace, které mají platnost na regulaci reklamy jako takové. Účelem je seznámit odbornou veřejnost s platnou legislativou, ale i s postupy správních orgánů v řízeních při porušení právních předpisů.
Co v publikaci mimo jiné najdete? Vysvětlující přehled legislativních předpisů upravujících oblast regulace reklamy. Aplikaci pravidel pro regulaci reklamy na potraviny v praxi. Aspekty správního řízení při porušení předpisů včetně současné judikatury pro tuto oblast.
Autoři
doc. Ing. Kamila Míková CSc.
Absolvovala VŠCHT v Praze, vědeckou hodnost CSc. získala v oboru chemie a analýza potravin, habilitaci v oboru základy konzervace potravin. Působila nejprve jako odborný asistent na VŠCHT, Ústavu konzervace potravin a technologie masa, posléze v drůbežářském průmyslu jako ředitel útvaru výzkumu a vývoje a v Boneco, a.s., jako odborný poradce pro legislativu a manager pro vývoj a jakost výrobků. Své odborné zkušenosti uplatňuje v přednáškách a publikuje knižně, v časopisech a na konferencích.
doc. Ing. Helena Čížková, Ph.D.
Od roku 2001 pracuje na VŠCHT Praha na Ústavu konzervace potravin. Podílela se na přípravě akreditovaného programu magisterského studia oboru Technologie potravin, v rámci kterého přednáší zavedený předmět Autenticita potravin a detekce falšování i jeho anglickou mutaci Food Traceability and Authenticity. Její pedagogická i výzkumná činnost je zaměřená na využití pokročilé instrumentace k řešení aktuálních úkolů z oblasti kvality potravin, jako je např. identifikace příčiny vad, optimalizace stability a predikce trvanlivosti a metody hodnocení autenticity potravin.
Mgr. et Mgr. Bc. Jiří Hadaš, MBA
Je absolventem Právnické fakulty, Mediálních studií na FSV UK, Historických věd na FF UK a studijního programu MBA se zaměřením na Public relations. Od roku 2006 je zaměstnán v Radě pro rozhlasové a televizní vysílání. Od roku 2011 je vedoucím Oddělení nelineárních služeb. Od roku 2017 externím přednášejícím na FF. Profesně se zaměřuje na oblast legislativy médií a zejména reklam.
Obsah
Obsah publikace Označování potravinářských výrobků včetně vzorů etiket
- Základní informace o označování potravin
- Komentář k vybraným ustanovením nařízení (EU) č. 1169/2011
- Příklady označování:
- Maso a masné výrobky
- Ryby a rybí výrobky
- Mléko, kysané mléčné výrobky a tvaroh
- Sýry
- Vejce, vaječné výrobky, majonézy
- Tuky, oleje a mražené krémy
- Mlýnské obilné výrobky a rýže
- Pekařské výrobky, těstoviny
- Cukrářské výrobky a těsta
- Cukrovinky
- Sladidla, med
- Kakao, čokoláda, čokoládové bonbony
- Čaj, káva, kávoviny
- Škroby, výrobky ze škrobu a olejnatá semena
- Skořápkové plody, luštěniny
- Čerstvé ovoce a zelenina
- Ovocné a zeleninové nealkoholické nápoje
- Koření, jedlá sůl, dehydratované výrobky a ochucovadla a hořčice
- Dotazy a odpovědi z praxe
Obsah publikace Falšování potravin
- Úvod do problematiky falšování
- Metody hodnocení autenticity a detekce falšování potravin
- Falšování způsobů produkce a zpracování potravin
- Falšování masa a výrobků z masa
- Falšování ryb a výrobků s podílem ryb
- Falšování mléka a výrobků z mléka a s podílem mléka
- Falšování výrobků s podílem vajec
- Falšování jedlých tuků a olejů
- Falšování včelího medu
- Falšování výrobků z ovoce
- Falšování výrobků ze zeleniny
- Falšování obilovin a výrobků z nich
- Falšování koření a aromat
- Falšování kakaa, čokolády a výrobků s podílem kakaa a čokolády
- Falšování kávy Falšování čaje a výrobků na bázi čaje
- Falšování vína
- Falšování lihovin
Obsah publikace Reklama na potraviny a její regulace
- Právní předpisy pro oblast regulace reklamy
- Typologie reklamy a formy obchodních sdělení
- Regulace reklamy
- Povinnosti podle zákona o regulaci reklamy
- Reklama zaměřená na potraviny
- Reklama a uvádění povinných informací o potravinách
- Zdravotní tvrzení
- Aspekty řízení v případě porušení právních předpisů
- Regulace reklamy v zahraničí
- Připravované změny v oblasti reklamy na potraviny
Vaše otázky ohledně tohoto produktu zodpoví:
Ing. Roman Uvíra - uvira@dashofer.cz