Brožura "Reforma financování regionálního školství" Vám pomůže s přechodem na nový systém financování regionálních škol. Ten spočívá v jiném způsobu přidělování finančních prostředků, které budou mít školy k dispozici na platy pedagogických i nepedagogických pracovníků.
Nový systém kombinuje prvky nákladového a výkonového financování. Měly by se vyrovnat mezikrajové rozdíly ve financování škol, objem finančních prostředků je lépe předvídatelný.
Rozpis rozpočtu nově provádí přímo MŠMT, nikoliv krajské úřady prostřednictvím krajských normativů. Při rozdělování peněz se díky tomu zohledňuje rozdílná velikostní a oborová struktura škol v krajích, finanční náročnost podpůrných opatření a rozdílná platová úroveň pedagogů v jednotlivých školách.
Ke zlepšení dochází i v případě nepedagogických zaměstnanců, které bude více respektovat skutečnost, že školy jsou právnickými osobami a plní celou řadu administrativních úkolů bez ohledu na velikost a počet vzdělávaných dětí.
Autoři
Na brožuře pracoval tým našich zkušených autorů a lektorů. Jednou z autorek je Ing. Petra Schwarzová, která působí jako lektorka se zaměřením na financování škol a zároveň je ředitelkou gymnázia.
Autorský kolektiv:
- František Havelka, PhD.
- Martin Kaplán
- Hana Poláková
- Petra Schwarzová
- Jana Trantinová
Obsah
Obsah brožury:
- Co přinese reforma financování regionálního školství?
- Základní principy změny financování
- Financování MŠ, ZŠ
- Financování školských zařízení (s výjimkou pedagogické práce ve školních družinách)
- Výpočet PHmax, příklady (postupy výpočtu PHmax MŠ, ZŠ, SŠ, ŠD)
- Reforma financování mateřských škol od 1. 1. 2020 (financování pedagogické i nepedagogické práce)
- Legislativní změny s ohledem na reformu financování regionálního školství (výběr změn v legislativě a jejich komentář)
- Jak bude oceněna pedagogická i nepedagogická práce po reformě? (včetně rozboru jednotlivých složek platu pedagogů)
- Jak bude financována nepedagogická práce? (včetně výpočtu)
- mechanismus rozpočtování
- normativy
- postup výpočtu
- PHmax asistenta pedagoga - aktuální změna legislativy (včetně případových studií pro MŠ a ZŠ)
- Nová pravidla financování asistenta pedagoga od 1. 1. 2020 (nové pravidlo, vysvětlení změn v souvisejících vyhláškách a nařízeních vlády)
- Výkaznictví v MŠ
- Komentář
- Pracovní doba pedagogických pracovníků
- Příklady prací souvisejících s PPČ
- Rozsah PPČ
- Pracovněprávní vztahy při poskytování podpůrných opatření
- Výkaznictví MŠ ve vazbě na PHmax (výkaz S 1-01, výkaz S 4-01, výkaz P1-04, výkaz P 1c-01)
- Výkaznictví v ZŠ
- Komentář
- Pravidla pro výpočet PHmax ZŠ
- Pracovní doba pedagogických pracovníků
- Příklady prací souvisejících s PPČ
- Rozsah PPČ
- Pracovněprávní vztahy při poskytování podpůrných opatření
- Výkaznictví základní školy ve vazbě na PHmax (výkaz M 3, výkaz S 4-01, výkaz S 4c-01, výkaz P1-04, výkaz P 1c-01)
- Jak se reforma financování dotkne středních škol
- PHmax a PH školy
- Správné nastavení víceoborových tříd
- PHmax pro gymnázia
- PHmax pro střední odborné školy
- PHmax pro školy nebo třídy podle § 16 odst. 9 ŠZ
- PHAmax
- PHmax u jiných forem vzdělávání
- Nepedagogická práce
- Bonus: Rozsah přímé pedagogické činnosti vedoucích pedagogický pedagogických pracovníků (včetně příkladů)
Vaše otázky ohledně tohoto produktu zodpoví:
Ing. Lenka Horáčková - lenka.horackova@dashofer.cz