Co se v knize dozvíte?
- Proč jedno dítě miluje matematiku, zatímco druhé září v hudbě? Naučíte se pracovat s osmi typy inteligence, které Gardnerova teorie definuje, a zapojíte je do každodenní výuky.
- Praktické rady a tipy: Jak motivovat děti, vytvořit podnětné prostředí a zvládnout neurodiverzitu ve třídě.
- Reálné příklady a aktivity: Jak propojit vzdělávání s reálným životem a připravit děti na úspěšný přechod do základní školy.
Komu je kniha určena?
Učitelům, ředitelům i rodičům, kteří hledají nové cesty, jak děti nejen učit, ale i inspirovat. Je pro všechny, kteří věří, že vzdělávání má být radostné, individuální a přizpůsobené možnostem každého dítěte.
Proč si ji přečíst?
Každé dítě je jiné a má své silné stránky. Tato kniha vám pomůže objevit je a vytvořit tak prostředí, kde se děti budou cítit motivované, podporované a úspěšné.
Autoři
Mgr. Lenka Polášková
Lektorka, mentorka, autorka odborných textů s více než 13letou praxí jako učitelka, zástupkyně ředitele i ředitelka mateřské školy. Specializuje se na oblast školského managementu, dokumentaci v MŠ a řízení. Spolupracuje například s periodiky „Poradce ředitelky mateřské školy“, „Integrace a inkluze“. S nakladatelstvím odborné literatury Verlag Dashöfer spolupracuje již řadu let na tvorbě metodických a vzdělávacích materiálů pro učitele. Je autorkou online kurzu „12 kroků k efektivní komunikaci v mateřské škole“, publikace "Kroky úspěšného projektu v mateřské škole" a od roku 2015 je vedoucí autorkou portálu „Mateřská škola v praxi“ (www.msvpraxi.cz).
Obsah
- Co ještě pro děti můžeme udělat? Problémy dnešních dětí.
- Adaptace dětí v mateřské škole
- Psychosomatika a její úskalí
- Motivace versus stimulace
- Klima třídy a jeho zásadní vliv na činnost mozku
- Význam připravenosti prostředí a neurodiverzita
- Rizika, nedostatky a chyby, které děláme
- Plánování, příprava a rovina multiple inteligences
- Výchozí analýza podnětného prostředí
- Co všechno pro děti můžeme udělat?
- Adaptace dětí v mateřské škole
- Využití Gardnerovy teorie mnohočetné inteligence
- Proč Gardner?
- Základy Gardnerovy teorie
- Výhody, rizika, limity a možnosti využití
- Koncept a osmi inteligencí a jejich aplikace.
- Jazyková inteligence.
- Logicko matematická inteligence.
- Prostorová inteligence.
- Hudební inteligence.
- Tělesně – pohybová inteligence.
- Interpersonální inteligence.
- Intrapersonální inteligence.
- Přírodní inteligence.
- Osm inteligencí a pestrost vzdělávací nabídky
- Aktivity, činnosti a vzdělávací proces
- Reálný život, reálná témata v MŠ
- Příprava na úspěšný přechod z MŠ do ZŠ
- Proč Gardner?
- Pedagogická praxe – co je jinak?
- Systém VAK aneb jak děti přijímají informace
Vaše otázky ohledně tohoto produktu zodpoví:
Ing. Kristýna Lanová - lanova@dashofer.cz