Softwarový pomocník pro majitele, jednatele a management firem, plný praktických postupů, vzorů smluv a formulářů pro úspěšné řešení otázek týkajících se lidských zdrojů.
Každý odběratel softwaru "Vedení zaměstnanců od A do Z", může zaslat dotaz, kterýtématicky spadá do oblastí zpracovaných na CD-ROMu. Naše redakce zajistí zdarma odpověď zpracovanou odborníky z praxe.
Autoři
JUDr. Věra Hrouzková, Mgr. Ludmila Třeštíková, JUDr. Vladimíra Knoblochová, Ing. Vlasta Střížová, CSc.,
Obsah
1. Získávání a výběr pracovníků
- Rozhodnutí zaměstnavatele o stanovení počtu a skladbě pracovních pozic (profesní schéma)
- Profil pracovní pozice
- Osobní dotazník uchazeče o pracovní místo
- Pohovory
- Organizace testů a pohovorů, rozhodování o výběru
- Další postupy a trendy výběru pracovníků
- Vyřizování korespondence, vzory komunikace
- Základní pravidla aktivního naslouchání
- Efektivní práce s otázkami
- Pravidla úspěšné řeči těla
2. Přijetí a zaměstnávání pracovníků
- Uvedení nového pracovníka do podniku
- Zvláštní postupy přijetí a zaměstnávání
- Vedoucí pracovníci
- Zapracování/zaškolení nového zaměstnance
- Adaptace a stabilizace zaměstnanců
- Povinnosti zaměstnavatele při vzniku pracovního poměru
- Smlouvy a dohody
- Pracovní doba
- Pracovní řád
- Pracovní smlouva
- Práce s informacemi v personálním řízení
- Konkurenční doložka
- Dovolená na zotavenou
- Sociální a zdravotní pojištění
- Zaměstnávání vybraných skupin pracovníků
- Ochrana osobních informací
- Spolupráce zaměstnavatele s úřady
3. Přemisťování zaměstnanců
- Rozhodnutí zaměstnavatele o stanovení vnitřní organizační struktury (organizační řád a organizační schéma)
- Dohoda o pravidelném pracovišti
- Změny pracovního poměru
- Poskytování cestovních náhrad
- Agenturní zaměstnávání
4. Hodnocení zaměstnanců
- Obecné zásady hodnocení
- Metody hodnocení
- Formulář pro hodnocení zaměstnanců
- Hodnocení pracovního výkonu
- Stanovení cílů při řízení pracovního výkonu
- Plán pracovního výkonu a rozvoje pracovníka
- Organizace a provádění hodnocení práce
- Postupy a chyby při hodnocení
- Způsoby řešení konfliktů
- Personální audit
- Personální controlling
- Porady
5. Odměňování a motivace zaměstnanců
- Mzdová politika a systém odměňování zaměstnanců
- Motivační strategie a motivační programy
- Měření motivace
- Metody (poradenství v oblasti) modifikace chování
- Sociální programy
- Inovace a jakost v personálním řízení
6. Vzdělávání zaměstnanců
- Zvyšování kvalifikace
- Identifikace potřeb vzdělávání (zdroje informací a postupy) a plánování programů vzdělávání
- Hodnocení výsledků vzdělávání a účinnosti vzdělávacích programů
- Vlastní organizace procesu vzdělávání
- Metody vzdělávání pracovníků
- Time management
7. Bezpečnost a ochrana zdraví při práci
- Základní povinnosti zaměstnavatele a principy BOZP
- Vyhledávání a posuzování rizik, informování zaměstnanců o nich
- Rozhodnutí zaměstnavatele o organizaci BOZP
- Prevence rizik
8. Odpovědnost zaměstnance
- Principy zvýšené odpovědnosti zaměstnance za škodu způsobenou zaměstnavateli
- Druhy odpovědnosti zaměstnance
- Potvrzení o převzetí svěřeného předmětu
- Obecná odpovědnost za škodu
- Používání motorového vozidla zaměstnavatele pro soukromé účely
9. Ukončení pracovního poměru
- Dohoda o rozvázání pracovního poměru
- Výpověd z pracovního poměru
- Okamžité zrušení pracovního poměru
- Ukončení pracovního poměru ve zkušební době
- Plánování a provádění procesu snižování počtu zaměstnanců
- Odstupné
10. Zákony, vyhlášky a nařízení
- Zákoník práce
- Obchodní zákoník
- Občanský zákoník
- Zákon o platu
- Zákon o zaměstnanosti
- Zákon o daních z příjmů
- Zákon o pojistném na všeobecném zdrav. poj.
- Zákon o pojistném na sociální zabezpečení
- Zákon o ochraně zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele
- Zákon o životním a existenčním minimu
- Zákon č. 54/1956 Sb.
- Vyhláška č. 143/1965 Sb.
- Vyhláška č. 31/1993 Sb.
- Zákon č. 42/1994 Sb.
- Zákon č. 2/1991 Sb.
- Vyhláška č. 125/1993 Sb.
- Zákon č. 100/1988 Sb.
- Zákon č. 117/1995 Sb.
- Zákon č. 20/1966 Sb.
- Zákon č. 248/2000 Sb.
- Zákon č. 309/2006 Sb.
- Směrnice Ministerstva zdravotnictví č. 49/1967
- Vyhláška č. 288/2003 Sb.
- Nařízení vlády č. 494/2001 Sb.
- Nařízení vlády č. 495/2001 Sb.
- Nařízení vlády č. 168/2002 Sb.
- Zákon č. 101/2000 Sb.
- Nařízení vlády č. 142/1994 Sb.
11. Užitečné checklisty
- Chyby zjištěné kontrolami úřadů práce
- Speciální případy zaměstnanců
- Chyby, na které upozorňují zahraniční poradenské společnosti
- Podstatné náležitosti smlouvy a jak je formulovat
- Základní zásady pracovněprávních vztahů
Proč si produkt objednat
Proč si objednat tento CD-ROM?
-
Získáte jistotu ve vedení agendy týkající se zaměstnanců.
-
Snadno se zorientujete v dané problematice.
-
Využijete vzory častých smluv, které stačí jenom vyplnit a vytisknout.
-
Praktické postupy (checklisty) Vás krok za krokem provedou povinnostmi při vedení Vašich zaměstnanců.
-
Zákony, vyhlášky a nařízení propojené hyperlinkovými odkazy.
Poradenský servis
Všem předplatitelům nabízíme poradenský servis zdarma. Díky této službě se na nás můžete kdykoliv obrátit s konkrétním dotazem, na který jste v publikaci nenašli odpověď, a my pro Vás zajistíme jeho zodpovězení autorem, odborníkem na dané téma.
Vaše dotazy nám posílejte prostřednictvím specializovaného portálu "Infoportal".
Ukázka
Nejčastější chyby při uzavírání smluv:
- zaměstnavatel uzavírá se zaměstnanci ujednání, jimiž se odchylují od právní úpravy pracovněprávních vztahů, ačkoliv je tato odchylka vyloučena nebo zakázána,
- zaměstnavatel obhajuje platnost právního úkonu, jímž se zaměstnanec předem vzdal svých práv tím, že zaměstnanec s takovým ujednání souhlasil,
- zaměstnavatel neinformuje zaměstnance o tom, kdo je oprávněn činit právní úkony v pracovněprávních vztazích,
- účastníci pracovního poměru opomíjejí, že právní úkon je platný, i když vykazuje určité vady, dokud není soudem vyslovena jeho neplatnost,
- zaměstnavatel odmítá účinky právního úkonu učiněného mlčky.
Kdy k uzavření smlouvy nedojde:
- návrh na uzavření smlouvy (dohody) není přijat ve stanoveném termínu,
- návrh není přijat ve lhůtě určené navrhovatelem,
- jednají-li účastníci přímo, návrh není přijat ihned,
- nejednají-li účastníci přímo, návrh není přijat bez zbytečného odkladu,
- návrh byl přijat opožděně,
- požaduje-li druhý účastník změny (v takovém případě se jedná o nový návrh, pro jehož přijetí platí výše uvedená pravidla).
Poznámka
Přijetí návrhu "bez zbytečného odkladu" je třeba vykládat podle konkrétních okolností, tzn., že doba k jeho posouzení může být podle závažnosti a složitosti návrhu různá. Odstoupení od návrhu nebo přijetí se v praxi považuje za učiněné včas, a tudíž účinné, i když oba projevy dojdou současně.
Aktualizace
Prostřednictvím pravidelných aktualizací a doplňků reagujeme:
- nejen na změny souvisejících právních předpisů,
- ale i na Vaše přání a požadavky.
Díky aktualizačnímu servisu budete vždy mít k dispozici aktuální a platné informace. Aktualizace je zasílána 2x ročně, její cena je 1 900 Kč. Odběr aktualizací je nezávazný, jejich písemným odmítnutím však zaniká Váš nárok na aktualizační služby.
Poslední aktualizace
- Nová kapitola o sociálním a zdravotním pojištění
- Zaměstnávání dobrovolníků
- Chování lidí v konfliktech
- Ukončení pracovního poměru ve zkušební době
- Zaměstnávání cizinců
- Společenská odpovědnost firem
- Personální controlling
- Performance management system
- Prevence pracovních a zdravotních rizik
- Potvrzení o převzetí svěřeného předmětu
Vaše otázky ohledně tohoto produktu zodpoví:
Ing. Andrea Zajícová - zajicova@dashofer.cz